Val

Supers förtroendemanna val i Österbottens Välfärdsdistrikt

MEDDELANDE OM SUPERS FÖRTROENDEMANNAVAL INOM

ÖSTERBOTTENS VÄLFÄRDSOMRÅDE

Inom välfärdsområdet väljs 2 huvudförtroendemän och en vice huvudförtroendeman. Dessutom väljs det 12 förtroendemän inom välfärdsområdet.

Valbarhet och rösträtt

Valbara och röstberättigade är de ordinarie SuPer-medlemmar som är anställda av välfärdsområdet då valet inleds.

Val och rösträtt baseras på de uppgifter som finns i medlemsregistret. Medlemmen är själv ansvarig över att uppgifterna är korrekta.

Valets kandidatnominering börjar 3.10.2023 kl. 00.15 och avslutas 13.10.2023 kl. 16.00.

Man ställer upp som kandidat till huvudförtroendeman genom att anmäla sig själv i det elektroniska valsystemet på adressen www.superliitto.fi/fortroendemannaval. Man loggar in med sina personliga bankkoder eller mobil ID.

Man ställer upp som kandidat till posten som huvudförtroendeman. Det går inte att kandidera enbart till vice huvudförtroendeman.

Omröstningen sker 1.11.2023 kl. 00:15 - 13.11.2023 kl. 16.00.

Omröstningen sker elektroniskt i valsystemet. Man loggar in på adressen www.superliitto.fi/fortroendemannaval.

Man anmäler sig som förtroendeman till den egna fackavdelningen.

Anmälningsblanketten finns på: www.superliitto.fi/fortroendemannaval.

För mera information: super304@superliitto.fi eller www.superliitto.fi/fortroendemannaval

Eeva Hakala                                                                  Marjo Pitänen

centralvalnämndens ordförande                                    centralvalnämndens sekreterare
SuPer Kokkola fa 304                                                    Syd-Österbottens fa 315